Soru Alt Grup ve Tarih Bazlı Grup Tanımı Mümkün mü?

Soru Alt Grup ve Tarih Bazlı Grup Tanımı Mümkün mü?
1
1K

SelamT

Licenced
SMS Confirmed
Katılım
20 May 2019
Mesajlar
424
Çözümler
8
Tepki puanı
244
Puanları
43
Merhaba arkadaşlar,

Konu kısmında yavan bir şekilde başlıklandırdığım soruya dair detaylarım şunlar.
Bir ya da birden çok kitleye bir forum açmak (Kategori olabilir) ve bu kategorinin altına o kitleyi de ayrı ayrı şekilde gruplandıracak şekilde ve tarih bazlı bir grup tanımı mümkün mü?

Dediğim hususu şöyle örneklendirebiliriz sanırım yanlış olmaz.
Bir firma düşünün, siz o firma ile anlaştınız ve o firmadaki çalışanlara özel bir alan açtınız.
Lakin o firmada da ayrı ayrı departmanlar var ve her departman diğerinin alanını görmemesi gerek.
Tabi firma ile ilişkiniz devam ettiği müddet o ilgili çalışanlar ilgili forumları görebilecek, konu falan açabilecek.

Yani X şirketi diye bir KATEGORİ ve ANA GRUP olacak.
KATEGORİ altına her departman için forumlar açılacak.
KATEGORİ'yi ANA GRUP'ta tanımlı tüm üyeler görecek ama sadece ALT GRUP'a ait yetkilendirilmiş forumu.

ANA GRUBUN'nda bir sonlanma (sözleşme gibi düşünün) tarihi olacak, eğer o tarih gelmiş ve yenilenme olmamışsa, artık o KATEGORİYE'e erişim olmayacak.
Belki bu kısımda SADECE belli süre ya da ömürlük vs gibi kriterlerle OKUMA izni şeklinde de olabilir.

Muhtemelen bu özelliklerin tamamını uygulamak mümkün değil ama yine de sisteme çok fazla hakim olmadığım için sormak istedim.

Teşekkürler
 
Çözüm
Merhaba arkadaşlar,

Konu kısmında yavan bir şekilde başlıklandırdığım soruya dair detaylarım şunlar.
Bir ya da birden çok kitleye bir forum açmak (Kategori olabilir) ve bu kategorinin altına o kitleyi de ayrı ayrı şekilde gruplandıracak şekilde ve tarih bazlı bir grup tanımı mümkün mü?

Dediğim hususu şöyle örneklendirebiliriz sanırım yanlış olmaz.
Bir firma düşünün, siz o firma ile anlaştınız ve o firmadaki çalışanlara özel bir alan açtınız.
Lakin o firmada da ayrı ayrı departmanlar var ve her departman diğerinin alanını görmemesi gerek.
Tabi firma ile ilişkiniz devam ettiği müddet o ilgili çalışanlar ilgili forumları görebilecek, konu falan açabilecek.

Yani X şirketi diye bir KATEGORİ ve ANA GRUP olacak.
KATEGORİ altına her...
Merhaba arkadaşlar,

Konu kısmında yavan bir şekilde başlıklandırdığım soruya dair detaylarım şunlar.
Bir ya da birden çok kitleye bir forum açmak (Kategori olabilir) ve bu kategorinin altına o kitleyi de ayrı ayrı şekilde gruplandıracak şekilde ve tarih bazlı bir grup tanımı mümkün mü?

Dediğim hususu şöyle örneklendirebiliriz sanırım yanlış olmaz.
Bir firma düşünün, siz o firma ile anlaştınız ve o firmadaki çalışanlara özel bir alan açtınız.
Lakin o firmada da ayrı ayrı departmanlar var ve her departman diğerinin alanını görmemesi gerek.
Tabi firma ile ilişkiniz devam ettiği müddet o ilgili çalışanlar ilgili forumları görebilecek, konu falan açabilecek.

Yani X şirketi diye bir KATEGORİ ve ANA GRUP olacak.
KATEGORİ altına her departman için forumlar açılacak.
KATEGORİ'yi ANA GRUP'ta tanımlı tüm üyeler görecek ama sadece ALT GRUP'a ait yetkilendirilmiş forumu.

ANA GRUBUN'nda bir sonlanma (sözleşme gibi düşünün) tarihi olacak, eğer o tarih gelmiş ve yenilenme olmamışsa, artık o KATEGORİYE'e erişim olmayacak.
Belki bu kısımda SADECE belli süre ya da ömürlük vs gibi kriterlerle OKUMA izni şeklinde de olabilir.

Muhtemelen bu özelliklerin tamamını uygulamak mümkün değil ama yine de sisteme çok fazla hakim olmadığım için sormak istedim.

Teşekkürler

Bunların hepsi mümkün :) ...

Fakat kısaca bir yol haritası çizelim anlattığından şunları anladım, eğer hatalıysam 0850 .... :) ...

X-Category (Ana Kategori) (Herkes Görecek)

Kategori altında bağlı forumlar şu şekilde;

- Main Forum for Company-1 (Ana Şirket Kodu-1) (Sınırlı Erişim Sadece Şirket-1)
-Departments-a (Departmanlar-a) (Sınırlı Erişim Şirket-1 / A Departmanı)
-Departments-b (Departmanlar-b) (Sınırlı Erişim Şirket-1 / B Departmanı)

- Main Forum for Company-2 (Ana Şirket Kodu-2) (Sınırlı Erişim Sadece Şirket-2)
-Departments-a (Departmanlar-a) (Sınırlı Erişim Şirket-2 / A Departmanı)
-Departments-b (Departmanlar-b) (Sınırlı Erişim Şirket-2 / B Departmanı)


İzin ve erişim noktasında bir problem yok ama ödemeye göre kısıtlama getirecek olursak ben şu yolu izlerdim;

1. İlgili şirketler için bir custom user field ekler şirketin bilgisini kullanıcıya çekerim,
2. Eğer kullanıcı alanlarında X field bilgisi varsa bunu bu gruba yükselt diye kullanıcı terfisi eklerim.
3. Ücretli abonelik paketi ekler süreci sonlandırırım eğer kullanıcı X gruptaysa erişim devam eder değilse düşer.

Başka türlü zaman sınırı bazında erişim yönetmek zor gibi :) ...
 
Çözüm
Quick Jump
2,620Konular
12,449Mesajlar
1,428Kullanıcılar
Geri
Üst